Ennek lehet egy olyan üzenete is, hogy a HDDSLR technika nem merül ki a tilt-shift+stop-motion videókban, meg a mélységélességgel játszadozó művészfilmekben, hanem komolyan és megbízhatóan helyettesítheti a sokkal drágább studiókamerákat is a megszokott gyártásmenetben.
Nem tudom a film/sorozatvilágban mennyire éri meg ez a kísérletezés a HDDSLR gépekkel. Spórolnak valamennyit a drága kamerán és maga az eszköz is mobilabb lesz, de studió körülmények között talán eddig sem ez a két tényező jelentette a szűk keresztmetszetet.
Amennyit a mobilitáson nyerni lehet a kis mérettel, az a másik oldalon el is bukik a látványosabban remegő képen (ez az epizódban is több helyen látszik) és a kiküszöböléséhez szükséges stabilizátorokon.
A TV-be készülő műsorokba ritkán fér bele a kizárólag DSLR technikákkal elérhető képi világ. Más a mozgókép - nem csak tartalmilag de látványban is - ha TV-be készül, és más az online film. Ezt talán Bárdos András Origo.hu ámokfutásán lehet legjobban bemutatni) nem linkelem, többen próbálták már végignézni, nem sikerült senkinek.
Komoly demonstráció viszont online médiába filmezők számára. Az egy-két fős stábok számára pont a mobilitás és a méret a fontos tényező, a képminőség pedig - ahogy ebből az epizódból is kiderül - versenyképes a RPG-osztályú (sicc) kamerákkal. Harmadik előnynek pedig ott van maga a fényképezőgép, amivel közben fotózni is lehet, így egyszerre készülhet képgaléria és a videós anyag.
Itthon használ már valaki ilyeneket sajtós célokra? Miért nem?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése