Ez pedig a ferde kamerakezelés, ami filmben hasonlóan amatőr komponálási hibának számít, mint fotózásban.
Azzal talán nem mondok senkinek újat, hogy a kép fekvő formátumban szép. Akkor természetes. Abból kell kihozni, amit csak lehet. Az álló képnek is megvan a létjogosultsága, de meg kell magyarázni, miért indokolatlan a használata (persze ez nem aranyszabály, van amikor tényleg álló kell. Akkor álló kell. Kész.)
Aztán van a harmadik eset, amikor 20-30-45 fokban elforgatva a kamerát, kapunk egy ilyen lejtőn csúszkálós képet. Ennek is van helye, de talán még jobban meg kell magyarázni, mi a célunk vele.
Ha nem következetes ez a döntögetés, az egy dolgot jelent: (amit a Thor esetében is) egyszerűen a halál unalmas jeleneteket próbálja feldobni vele a rendező. Mert sokkal érdekesebb, hogy 30 fokban eldöntött sivatagban sétál három szereplő a benzinkút fele. Meg a párbeszéd is mennyivel érdekesebb már így, hogy ki akar csúszni a kép a vászonról. Not.
Eddig jól megvoltunk döntögetés nélkül: szép díszletek, jól kitalált jelenetek, megkomponált képek, játék formákkal, fényekkel. Ezzel a hagyománnyal úgy tűnik 2011-ben már ideje szakítani. Elég megdönteni a kamerát, a paraszt majd csodálkozik a moziban.
Ez jusson eszetek majd legközelebb, ha elkezditek döntögetni a fényképezőgépet.
Minden szavad igaz....lehet dönteni, csak legyen értelme is, ne azzal akarjunk hűde jó képet csinálni. Meg ha valaki sorozatban, galériában gondolkodik, akkor ne dőljön (pláne ne egformán) az összes kép, mert rém idegesítő.
VálaszTörlésOperatőröknél egyébként már vagy 10 éve divat a kamera forgatása, rázogatása. Hiába lusták belátni, hogy a videó olyan műfaj, amihez állvány vagy steadycam kell - ha meg nincs, akkor iszonyatos kemény munka...